Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Organizasyon Şeması
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Görev ve Sorumluluklar
a)Teşekkül yatırım programının hazırlanması, uygulanması ve izlenmesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
b)Teşekkül faaliyetlerinin denetimi kapsamında; Sayıştay,
TBMM KİT Alt/Üst Komisyonu tarafından düzenlenen rapor ve kararları incelemek,
Teşekkül yanıtlarını ilgili Birimlerle gerekli koordinasyonu sağlayarak
hazırlamak, TBMM KİT Alt/Üst Komisyon toplantıları ile ilgili çalışmaları
yapmak.
c)Ulusal kalkınma strateji, plan ve
politikaları çerçevesinde Teşekkülün orta ve uzun vadeli strateji ve
politikalarının belirlenmesi çalışmalarını koordine etmek.
ç)Teşekkül
Stratejik Planını hazırlamak ve bu planla ilgili izleme ve değerlendirme
çalışmalarını yürütmek, yıllık performans programı ve performans değerlendirme
raporunu hazırlamak ve ilgili kurumlara göndermek.
d)Mevzuat uyarınca hazırlanması gereken Teşekkül
faaliyetlerine ilişkin “Yıllık Faaliyet Raporu”nu hazırlamak, raporun internet
sitesinde yayımlanmasını sağlamak, basımı ve dağıtımı için ilgili birime
göndermek.
e)Teşekkül yıllık sektör raporunu hazırlayarak ilgili
kurumlara göndermek ve Teşekkül internet sitesinde yayımlanmasını sağlamak.
f)Teşekküle ait kurumsal hedeflerin belirlenmesi, dönemler
halinde izlenmesi ve raporlanması ile ilgili faaliyetlerin koordinasyonunu
sağlamak.
g)Teşekkül faaliyetleri ile ilgili dönemsel raporları
hazırlamak ve ilgili kurum ve kuruluşlara göndermek.
ğ)Kalkınma planında yer alan faaliyetlerimiz ile ilgili
tedbirlere ilişkin yürütülen/yürütülecek çalışmaları ve gelişmeleri dönemler
halinde izlemek, istenilen bilgi ve belgeleri ilgili kuruma bildirmek.
h)Üst politika belgeleri, plan, program ve projelerde Teşekkül
ile ilgili olarak belirlenen hedeflerin gerçekleşme durumlarını ilgili
birimlerle koordinasyon sağlayarak takip etmek.
ı)Teşekkül faaliyetleri ile ilgili olarak kurum ve
kuruluşlarca talep edilen bilgi ve belgeleri ilgili birimler ile koordinasyon
sağlayarak derlemek ve ilgili mercilere sunmak.
i)Bakanlık tarafından Teşekküle gönderilen milletvekili soru
önergelerine verilecek cevaplara esas teşkil edecek bilgileri ve belgeleri
ilgili birimler ile koordine ederek derlemek ve Bakanlığa göndermek.
j)Yatırım projelerinin kredi/hibe kullanım ve harcamalarını
toplu olarak izlemek, dönemler itibarıyla raporlar hazırlamak.
k)Uluslararası kuruluşlarla Teşekkül arasındaki koordinasyonu
sağlamak, talep edilen bilgi, belge, görüşleri hazırlamak.
l)Teşekkülün uluslararası kuruluşlara, derneklere, birliklere
üyeliği ile ilgili işlemlerin takibi ve koordinasyonunu yapmak ve üyelikle
ilgili ödemelerin yapılması için gerekli işlemleri başlatmak.
m)Teşekkülün dış ilişkilerinin bir prensip içerisinde
yürütülmesini sağlamak amacıyla faaliyetlerimize ilişkin bilgi ve belgelerin
hazırlanmasını ve talep eden ilgili mercilere iletilmesini sağlamak.
n)Avrupa Birliği ile ilişkiler çerçevesinde Teşekkülün görev,
yetki ve sorumlulukları kapsamına giren uyum çalışmalarını Teşekkül birimleri
arasında koordinasyonu sağlayarak yürütmek.
o)Teşekkül personelinin geçici görevle yurt dışına yapacakları
seyahatleri ile ilgili gerekli Bakanlık Olur’unu almak, seyahatleri sonucunda
hazırladıkları seyahat raporlarını Bakanlığa göndermek.
ö)Genel Müdür ve Genel Müdür Yardımcıları tarafından katılım
sağlanacak yurt dışı seyahatler ile yurt içi konferans, seminer, panel ve
benzeri organizasyonlara katılım için gerekli onayları almak.
p)Teşekkül Ana Statüsü, Merkez ve Taşra Teşkilatı Görev, Yetki
ve Sorumluluk Yönetmelikleri ile Başkanlık tarafından hazırlanan diğer
yönetmelik/yönergelerin revize çalışmalarını yürütmek.
r)İç kontrol sistemi ile ilgili çalışmaları ilgili birimlerle
koordinasyon içinde yürütmek.
s)Teşekkülün yürüttüğü iş ve işlemlerle ilgili ortaya çıkan
ve/veya oluşması muhtemel risklerin tespit edilmesi, değerlendirilmesi ve
izlenmesi ile ilgili çalışmaları birimlerle koordinasyon içinde yürütmek.
ş)Elektronik Kamu Bilgi Yönetim Sistemi (KAYSİS) projesi
kapsamındaki Hizmet Envanteri Yönetim Sistemi (HEYS) ve Devlet Teşkilatı
Merkezi Kayıt Sistemi (DETSİS) projeleri ile ilgili gerekli çalışmaları ilgili
birimlerle koordinasyon içerisinde yürütmek.
t)Standart dosya planı ile ilgili çalışmaları ilgili
birimlerle koordinasyon içerisinde yürütmek.
Bu sayfa 7 Temmuz 2021 13:00 tarihinde güncellendi