Organization Chart of The Department of Financial Affairs and Financial Management
Duties of The Department of Financial Affairs and Financial Management
- Şirketin taşra teşkilatındaki muhasebe birimlerinin muhasebe işlemlerini ilgili mevzuata uygun olarak yürütmelerini sağlamak için gerekli desteği vermek, bilgi alışverişinde bulunmak, bu birimlerde çalışan personeli muhasebe işlemleri konusunda yetiştirmek,
- Şirketin merkez ve taşra teşkilatının mali iş ve işlemleri ile ilgili olarak, yürürlükteki mali mevzuata göre sistematik ve düzenli bir kayıt sistemi kurmak, bu kapsamdaki belgelerin ve verilerin doğruluğunu kontrol ettikten sonra kaydetmek, kaydedilen verileri tasnif etmek ve raporlar haline getirmek, raporların analiz ve yorumunu yapmak,
- Şirket içi dekontlaşmaların sağlanmasını ve dekontlaşma akışının düzenli şekilde takibini yapmak, merkez teşkilatı personelinin harcırah, rotatif avans, iş avansları ile kıymetli evrakın kayıt ve takibini yapmak, kıymetli evrakı muhafaza etmek,
- Şirketin üçüncü kişiler, resmi kurumlar ve kamu iktisadi teşebbüsleri ile ilgili tüm borç ve alacak ilişkilerini izlemek,
- Günlük ödemeleri takip etmek ve bunlara ilişkin her türlü muhasebe kaydının mevzuata uygun bir şekilde yapılmasını sağlamak,
- Şirketin Genel Yatırım ve Finansman Programının hazırlanmasını ve Hazine ve Maliye Bakanlığına sunulmasını, gerekli olan durumlarda ise revize programlar yapılmasını sağlamak,
- Şirketin alacaklarının tahsilatını sağlamak, ihtiyaç duyulması halinde yurtiçi bankalardan ticari kredi temini çalışmalarını yapmak,
- Şirketin günlük, haftalık ve aylık nakit akış tablolarını düzenlemek ve nakit akışını takip etmek,
- Hazine ve Maliye Bakanlığı, Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı, Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı, EPDK ve Sayıştay tarafından talep edilen mali tablolar ve diğer bilgilerin hazırlanarak ilgili mercilere sunmak,
- Şirketin yıllık konsolide ve füzyon bütçelerinin zamanında ve doğru bir şekilde hazırlanması için ilgili birimler ile gerekli planlama ve koordinasyonu sağlamak,
- Şirketin yıllık bütçe çalışmalarında tüm taşra teşkilatı ile koordineli olarak Hazine ve Maliye Bakanlığının vermiş olduğu oranlar doğrultusunda bütçe hazırlamak ve gerektiğinde bütçenin revize edilmesini sağlamak,
- Şirketin taşra ve merkez teşkilatının bütçe ödeneklerini ve harcamasını takip etmek,
- Şirketin geçici üçer aylık dönemler ve yıl sonu kati mali tablolarını hazırlamak ve ilgili birimlere ulaştırılmasını sağlamak,
- Şirketin konsolide ve füzyon bilançolarını hazırlayarak Yönetim Kuruluna sunmak ve bunlarla ilgili mali raporları hazırlamak,
- Bağımsız denetim sürecinin sağlıklı şekilde geçirilerek, TFRS finansalların hazırlanmasını sağlamak,
- Mali mevzuata uygun e-defter ve e-fatura işlemlerini yürütmek,
- Satın alma ihale ve arabuluculuk komisyonlarına mali komisyon üyesi görevlendirmek,
- Teftiş, Sayıştay, bilirkişi, vergi incelemeleri, soru önergeleri vb kurum dışından talep edilen bilgi ve belgelerin hazırlanarak ilgili mercilere sunmak,
- Şirket varlıkları ve kıymetleri için oluşturulan ‘dahili fon sigorta’ işlemlerin yürütmek,
- İhale onay süreci ile ilgili bütçe ödenek kontrollerini yapmak,
- Şirketin aylık üretim maliyetlerinin takibi ve maliyetlerin muhasebeleştirme işlemini yapmak, oluşturulan üretim ve maliyet bilgilerini ilgili makamlara sunmak,
- Şirkete bağlı iştiraklerin sermaye ödemeleri ve genel kurullarına ilişkin işlemleri yapmak,
- Şirket adına yurt dışından temin edilen dış kredilerin kullanım ve geri ödemelerini takip etmek, her ay sonu itibari ile dış borç stokunu güncelleştirmek, bunlarla ilgili çalışmayı muhasebeleştirmek,
- Her bir dış krediye ait; kullanım ve geri ödeme durumlarını gösterir tabloları hazırlamak ve Hazine garantili, Hazine devirli Şirket borçlarına ait dış borç taksitlerinin vadesinde ödenmesini ve kamu bankaları kanalıyla yurt dışı transferini gerçekleştirmek ve tahakkuka bağlamak, ayrıca sözleşmeleri devam eden Hazine garantili Enerji Şirketlerinin nezdimizdeki enerji borç/alacaklarına ait tahakkuk ödeme ve başkanlığımızı ilgilendiren diğer işlemleri sağlamak.
- Şirketin gelecek yıllarda doğacak finansman ihtiyaçlarını ve dış borç miktarını gösteren stok borç tablolarını hazırlamak,
- Yurt dışı ödemeleri için döviz ihtiyacını karşılamak amacıyla kur ihalesine çıkarak banka tespiti yapmak ve gerekli hallerde ilgili başkanlığa yazı ile bildirmek,
- Şirketin merkez ve taşra teşkilatı ile bağlı ortaklıklarının ambarlarındaki stok malzeme hareketlerini izlemek ve Satın Alma ve Malzeme Yönetimi Dairesi Başkanlığı ile koordinasyonu sağlamak,
- Şirketin merkez ve taşra teşkilatı ile bağlı ortaklıklarının sabit kıymetlerinin hareketlerini izlemek, sabit kıymet kütüklerini kontrol ederek muhasebeleştirmek,
- Yatırımcı birimler ile işbirliği yaparak yatırımları izlemek, mali açıdan yapılacak çalışmaları gerçekleştirerek muhasebeleştirmek ve bunlarla ilgili harcamaları belirten tabloları ilgili birimlere sunmak,
- Şirketimizin vergi kanunları gereği verilmesi gereken beyannamelerinin; Katma Değer Vergisi 1 Beyannamesi, Katma Değer Vergisi 2 Beyannamesi, Muhtasar Beyanname, Damga Vergisi Beyannamesi, Kurumlar Vergisi beyannamesinin(Geçici ve yıllık beyannameler) yasal süresinde verilmesi verilen bu beyannameler üzerinden tahakkuk eden vergi tutarının ödenmesi,
- Vergi Dairesi ile ilgili diğer yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi, elektronik tebligat alınması, vergi denetimi olduğunda işlemleri yürütmek, VUK kapsamında gerekli bildirimleri ve işlemleri yapmak,
- BS ve BA formuna ait mevcut işlemleri yapmak ve ilgililerle mutabakat sağlamak.
- Personel maaşları, ikramiye v.b. istihkakların muhasebe işlemlerinin yapılması ve ödenmesi,
- Ödenen maaş ve istihkaklar üzerinden tahakkuk eden SGK(Emekli Sandığı ve SSK) prim ve kesintilerinin ödenmesi, Emekli olan personelin SGK ile ilgili ödemelerinin yapılması,
- Madencilik Kanunu gereği ödenmesi gereken Madencilik İşletme Dairesi Başkanlığı tarafından tahakkuk ettirilen tüm yasal yükümlülüklerin tahakkuk ve ödemelerinin yapılması,(Madencilik devlet hakları, ruhsat harçları, teminatlar),
- Şirketi ilgilendiren mali konularla ilgili Kanunlar, Kanun Hükmünde Kararnameler, vergi, sigorta ve SGK vb. mevzuatlarının takibini yapmak ve gerekli olan değişiklikleri diğer birimlere aktarmak,
- Şirketimizin üyesi olduğu dernek, kuruluş, sendika aidatlarının tahakkuku ve ödenmesi,
- Teminatlı elektrik piyasası işlemleri kapsamında İMKB Takas ve Saklama Bankası A.Ş. (TAKASBANK) nezdinde Şirket adına gerçekleştirilen işlemleri mali açıdan takip etmek ve muhasebeleştirmek ve Elektrik Piyasası Hizmetleri Daire Başkanlığı ile konuyla ilgili koordinasyonu sağlamak ve bu süreçlerde bağlı ortaklıklara destek vermek,
- Satın Alma ve Malzeme Yönetimi Dairesi Başkanlığınca açılmış akreditif ödemelerinde gerekli finansmanı sağlamak, ödemeleri takip etmek ve muhasebeleştirmek,
- Şirketin enerji aldığı/sattığı firmaların sözleşmeleri uyarınca yapılması gerekli mali işlemleri tekemmül etmek, ilgili sözleşmeleri kapsamında tahakkuk ve ödemelerini/tahsilatlarını yapmak (Şirketin enerji aldığı firmaların sözleşmeleri uyarınca yapılması gerekli mali işlemleri koordine etmek, )
- Enerji alınan kurum ve kuruluşlar ile Şirketler arasındaki ESA’lar kapsamında ödeme vadelerinin tespitini ve ödemelerin finansal yapı içerisinde vadelerinde yapılmasını sağlamak,
- Enerji tarifelerine esas olan enerji maliyet değerlerinin hazırlanmak,
- Enerji alınan kurum ve kuruluşların hesaplarını takip ve kontrol etmek
- Enerji Satış ve Dağıtım Sistemi Kullanım Anlaşmaları gereği fatura kesmek, muhasebe kayıtları ile tahsilat, ödeme ve gerektiğinde mahsup işlemlerini yapmak,
- Enerji Satış faturalarının zamanında ödenip ödenmediğini kontrol etmek, vadesinde ödenmeyen faturalara gecikme bedeli faturalarını düzenlemek,
- Dağıtım Sistemi Kullanım anlaşmaları kapsamında Dağıtım Şirketlerine verilmesi gereken teminat mektuplarını temin etmek, Enerji Satış Daire Başkanlığına vermek ve muhasebe kayıtlarını yapmak,
- Borcunu ödemeyen müşterilerin ödeme yapması için yasal işlem yapacak birimlere bilgi vermek,
- EPDK’nın talimatları doğrultusunda Fiyat Eşitleme Mekanizması gereği desteklenen şirketlerden gelen faturaları ödemek, destekleyen şirketlere fatura kesip göndermek ve tahsilatları takip ederek gerekli işlemleri yapmak,
- Yasal Yükümlülüklerden kaynaklanan Elektrik Tüketim Vergilerine ait beyannamelerin yasal süresi içerisinde göndermek; EHTV, TRT payı ve EEF tutarlarını ödemek, ödeme emrinin muhasebe kayıtlarını tutmak ve üç ayda bir TRT ile mutabakat yapmak,
- Teşekkülde bulundurulması zorunlu güvence bedellerinin Enerji Satış Daire Başkanlığınca enerji müşterilerinden temin edilerek Başkanlığımıza gönderilmesini müteakip kayıtlarını tutmak ve muhafaza etmek,
This page updated at 19 Temmuz 2023 11:27

