İnsan Kaynakları Daire Başkanı

İbrahim Halil KARADAĞ

1973 yılında doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Gaziantep’te tamamladı.

1992 yılında Ankara Üniversitesi S.H.M.Y.O Anestezi,

1996 yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümünden mezun oldu.

Memuriyet hayatına 1992 yılında Ankara Eğitim ve Araştırma Hastanesinde Anestezi ve Reanimasyon Teknisyeni olarak başladı.

Siyasal Bilgiler Fakültesinden 1996 yılında mezun olduktan sonra, Hak Bankası tarafından düzenlenen “Uzman Yardımcılığı” sınavını kazandı ve bu bankada Dış Ticaret Uzman Yardımcısı ve daha sonra Dış Ticaret Uzmanı olarak görev yaptı. 4046 sayılı Kanun kapsamında EÜAŞ Genel Müdürlüğü emrine atanan İbrahim Halil KARADAĞ, 2002 yılında SEAŞ Muhasebe Şefliği, EÜAŞ Basın - Halkla İlşkiler ve Enformasyon Müdürlüğü Enformasyon Şefliği, EÜAŞ İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı İdari İşler Müdür Yardımcılığı, , EÜAŞ İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı İstatistik Müdür Yardımcılığı, EÜAŞ Tahakkuk ve Ek Ödemeler Müdürlüğü görevlerini yürüttü.

Uluslararası bir yazılım şirketinden aldığı 1 yılllık eğitimden sonra girdiği sınavda başarılı olarak “ Sistem Mühendisliği Sertifikası” alan İbrahim Halil KARADAĞ; aynı zamanda İnsan Kaynakları Uzmanlığı (Hasan Kalyoncu Üniversitesi), İç Denetçi Eğitimi (Uluslararası Denetim, Vergi, Danışmanlık Şirketi), Dış Ticaret ve Akreditif Uygulamaları Sertifikası ( Uluslararası bankacılık şirketi, mülga Hazine Müsteşarlığı, Merkez Bankası) sahibidir.

Pek çok bilgisayar programını çok iyi derecede kullanabilen İbrahim Halil KARADAĞ’ın kulandığı programlar arasında;

Office Programları : Word, Excel, Powerpoint, Access

Grafik Programları : Photoshop, Fireworks, Corel Draw

Web Programları : Frontpage, Dreamweaver

Animasyon Programları: Flash (Adobe Animate)

bulunmaktadır.

Halkbank’ta görev yaparken “Dış Ticaret Mevzuat ve Uygulamaları” kitabının hazırlık komisyonunda görev alan İbrahim Halil KARADAĞ, EÜAŞ bünyesindeki Kurumsal Kaynak Planlama Projesi kapsamında İnsan Kaynakları ve Bordro programı (PROMISE), İş Zekası ve güncel olarak kullanılmakta olan Oracle tabanlı İnsan Kaynakları ve Bordro Programının geliştirme çalışmalarında görev aldı.

03.03.2025 tarihinden itibaren İnsan Kaynakları Daire Başkanı olarak görevlendirilen İbrahim Halil KARADAĞ; evli ve 2 çocuk babasıdır.

- ​Daire Başkanlıkları için belirlenmiş olan ortak görev ve sorumlulukları yerine getirmek.

- Şirketin hedeflerine ulaşmasını sağlayacak insan kaynağı gereksinimini nitelik ve nicelik olarak belirlenmesini, bu gereksinimi karşılamaya yönelik olarak her yıl yayınlanan finansman programı çerçevesinde gerekli istihdam planlamanın yapılmasını uygulanmasını sağlamak.

- Şirketin değişim ihtiyacına uygun olarak,  yapılması, öngörülen durum için organizasyon yapısının oluşturulması ve gerektiğinde bu çalışmaların güncellenmesi ile işin gereği ve ihtiyaçlar dikkate alınarak şirket içerisinde personelin rasyonel bir şekilde dağılımını sağlamak.

- Gereksinim  duyulan insan kaynakları için yürürlükteki mevzuatlar çerçevesinde işe alma ve yerleştirme işlemlerini gerçekleştirmek.

- Şirkete alınan insan kaynağının kadro ve derecesinin belirlenmesi ile açıktan atama işlemlerinin gerçekleştirilmesi, derece yükselme, terfi, sözleşmelerin yenilenmesi, ücretlerin belirlenmesi ve yer değiştirme, çekilme, ödüllendirme, cezalandırma, göreve son verme vb. çalışmaları planlamak ve yürütülmesini sağlamak.

- Memur, sözleşmeli ve işçi statüsündeki personel ile ilgili bilgilerin kaydedilmesi, sicil dosyalarının muhafaza edilmesi, değişikliklerin izlenmesi, sicil özetleri ve hizmet belgelerinin düzenlenmesi, izin ve diğer özlük işlemleri ile ilgili çalışmaları yapmak, planlamak ve yürütülmesini sağlamak.

- Memur, işçi ve sözleşmeli personelin aylık, ikramiye, zam ve tazminatlar, ücret, fazla mesai vb. her türlü parasal hak ve yükümlülüklerine ilişkin işlemlerin yerine getirilmesinin takibi ve tahakkuk ettirilmesini sağlamak.

- Emekli Sandığı emeklilik kesenekleri ve SSK primlerinin tahakkuku ile prim bordrolarının düzenlenerek muhasebe birimine intikalini sağlamak. Emekli ikramiyeleri ve ölüm yardımlarının ödenmesini ile tedavi ve cenaze giderlerine ilişkin işlemlerin yürütülmesini sağlamak.

- İşçi ve memur personellerin disiplin işlemlerinin izlenmesi ve merkezden yapılması gereken disiplin işlemlerini yerine getirmek.

- Memur, sözleşmeli personel ve işçiler hakkında Kanun, Kararname, Tüzük, Yönetmelik ve Yargı Organları Kararlarının izlenmesi ve uygulanmasını sağlamak.

- Şirketin işçi ve işveren sendikaları ile ilişkilerinin sağlanması, toplu sözleşmeleri görüşmelerine katılmak yürütülmesi ve uygulanmasını izlemek, istatistiki bilgi ve belgelerin derlenmesi ve değerlendirilmesini sağlamak.

- İnsan kaynaklarını şirkette tutabilmek ve kurumun nitelikli insan kaynakları için çekici bir ortam oluşturabilmesi amacı ile çalışanların ihtiyaçları ile ilgili uzun ve  kısa dönemli tahminler yapılmasını ve bu ihtiyaçların giderilmesine yönelik olarak kariyer planlama çalışmalarının planlanmasını  ve uygulanmasını sağlamak.

- İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili çalışmalar hakkında üst yönetimi bilgilendirmek, gerekli durumlarda önerilerde bulunmak, üst yönetimin görüş ve hedefleri doğrultusunda çalışmalarını yönlendirmek.

- İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili yenilikleri izlemek, değerlendirmek ve bu yenilikleri mevzuatlar elverdiği ölçüde kendi iş sistemine uyarlamak.

- Konusu ile ilgili olarak yöneticisi tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.

Bu sayfa 3 Mart 2025 12:02 tarihinde güncellendi

Enerji Tasarruf Modu